Hvordan funker det?

Stas og Fjas

Du kan selge nesten alt hos Stas og Fjas, så lenge det passer inn i standen din og reglene blir respektert. 

Du booker en stand, setter priser på dine ting og stiller dem fint ut i hyllene. Salget ordner vi, uten at du trenger å være til stede i butikken.
Når vi har solgt tingene dine setter vi pengene direkte inn på din konto, en gang i måneden.

  • Vi har forskjellige priser på de forskjellige standene, du velger hvilken som passer best til de tingene du ønsker å selge. 
  • Vi tar 15 % kommisjon av salget for å selge dine varer. 
  • Når du har booket din stand, kan du sette dine varer på plass en time før stengetid kvelden før leieperioden begynner. Eller på din første leiedag, i løpet av åpningstiden.
  • Din stand er enten bare hyller, eller den er slik at du kan selge klær, med en eller to stenger. Så du velger selv om du vil selge klær eller nips, eller begge deler. (Vi har en del kleshengere som du kan låne gratis)
  • Du vil få prislapper av oss med din egen strekkode. Med denne strekkoden registrere vi ditt salg. Viktig at alle varene er merket med strekkoden din. 
  • Varer som ikke har strekkode og pris blir ikke solgt. De settes bak disken i lost and found-hyllen. Der står det i 14 dager så tilfaller det butikken eller blir donert videre til gjenbruk. 
  • Ved bestilling må du som selger informere om det skal selges mva pliktige varer fra stand. Det er du som stand leier sitt ansvar selv å informere skatteetaten. Og det vil være begrenset med stander som blir til denne type virksomhet.
  • Dersom ikke stand-leier stiller opp blir ikke stand leien tilbakebetalt.

Stand oppsett. 

  • Det er helt opp til deg, hvor mange eller få varer du ønsker å ha i standen din. Når varene blir solgt er det din oppgave å fylle på med nye varer. 
    Du må være oppmerksom på at din stand er forbeholdt til salg av brukte ting, men spør hvis du er i tvil. Hvis det er et plagg du ikke har brukt som var for lite går det helt fint. Men det skal ikke være salg av nye varer i din stand. Vi vil også begrense salget av hjemmelaget ting. Leier du en stand kan en av de hyllene inneholde hjemmelaget, resten på være brukte gjenstander/klær. 

Fordelen for deg når du har en stand hos Stas og Fjas

  • Vennlig personale selger dine ting
  • Du sparer tid, fordi vi selger for deg
  • Vi har åpent 4 dager i uken
  • God plassering. Med mulighet for parkering.
  • Kundene kan handle i både sol og regn.
  • Kundene kan betale med både kontanter, bankkort og vipps

Tagg oss gjerne på instagram og facebook!!:)

  • Ansvar
  • Stas og Fjas er ikke ansvarlig for hvis ting blir stjålet, ødelagt eller feilpriset. 
    Vårt personale følger selvsagt godt med inne i butikken.
  • Stas og Fjas er ikke ansvarlig for brann eller vannskader. Dette er dekket av leiers innboforsikring. (sjekk egen forsikring)

    Utbetaling av ditt overskudd av salget.
  • Stas og Fjas utbetaler ditt salg en gang i måneden,  den 20 i neste mnd. Eks salget i mai blir utbetalt i juni.

    Utløpt leieperiode

  • Ved leieperiodens utløp, skal leier selv tømme standen for varer.
    Personalet har rett til å kontrollere dine varer, før de tas ut av Stas og Fjas sine lokaler.
    Du skal vise bilde id og den originale leiekontrakten.
    Din stand skal tømmes på den siste dag i leieperioden, mandag - onsdag senest kl 20, fredag senest kl 18 - Lørdag senest kl. 16.
    Tømmer du ikke standen innenfor tidsrommet, tømmer Stas og Fjas sitt personale mot et gebyr på 150 kr. Det tas av din inntjening som du har til gode. Eller blir fakturert. Vi oppbevarer tingene dine i 1 uke, hvis de ikke blir hentet blir de Stas og Fjas sitt eie.

Personvern

Stas og Fjas vil ikke avsløre informasjon om kunder til en tredjepart. Stas og Fjas vil ikke selge noen personlig data uten tillatelse fra den det gjelder.
Stas og Fjas respekterer viktigheten av privatliv på internett. Stas og fjas vil ikke avsløre informasjon om kunder/brukere til en tredjepart, med mindre det er nødvendig for å implementere en transaksjon. Stas og fjas vil ikke selge ditt navn, adresse, e-mail adresse, kredittkort eller personlig data til noen tredjepart uten din forutgående tillatelse. Våre regler og oppbevaring av personsopplysinger er i henhold til norske personopplysingsloven 15.juni 2018 (GDPR).

Ekstra tjenester:

Ekstra prislapper: 10 kr

Flytting eller nedpakking av stand etter avtale: 100 kr